Час читання ~ 7 хв.

La Tribune: Експерименти зі надпродуктивної моделями в Fintech

фінансові технології

Банк Франції збирається прискорити впровадження інновацій, посиливши зв'язку з мережею стартапів Fintech, Щоб швидше створювати інноваційні послуги і впроваджувати нові продуктивні бізнес-моделі. Тому La Tribune представляє інтерв'ю з Клер Кальмежан, яка у вересні 2018 року став директором групи з інновацій.

Минулого літа Фредерік Удеа, генеральний директор Société Générale (Одного з найбільших фінансових конгломератів в Європі зі штаб-квартирою в Парижі, - Олфін), Символічним жестом оголосив про майбутні зміни як всередині компанії, так і за її межами. Він найняв фахівця з інформаційних технологій і привернув Fintech для впровадження інновацій у фінансовій сфері. Нова посада безпосередньо пов'язана з залученням спеціаліста з Fintech для того, щоб той очолив групу з інновацій. Менш ніж через півроку наймолодший член Керівного Комітету Клер Кальмежан, яка раніше працювала в найбільшому приватному банку Великобританії Lloyds Banking, Встановлює пріоритети інноваційної стратегії, яка повинна «стати новим кроком» на терені прискореного впровадження IT.

Société Générale бажає «зміцнити [свої] відносини з мережею Fintech, Щоб запропонувати відповідні варіанти для партнерства »компанії і стартапам. Інноваційний відділ повинен грати «нову об'єднуючу роль», щоб сформувати «компетенції в області інформаційних технологій, необхідні для трансформацій банківської галузі та створення нових бізнес-моделей», що змінює звичний стиль роботи банків. Інтерв'ю з цим фахівцем з цифровим трансформацій, чия місія полягає в тому, щоб «сприяти появі продуктивних інновацій» та готувати банківські послуги до викликів завтрашнього дня.

La Tribune: Чому ви вирішили приєднатися до Société Générale, залишивши при цьому роботу в Lloyds Banking і життя в Лондоні?

Клер Кальмежан: Lloyds Banking є лідером в сфері роздрібних банківських послуг на ринку Великобританії. Société Générale ж представлений в 67 країнах світу і охоплює широкий спектр діяльності: банківська справа, фінансування і інвестиції в роздрібні банківські операції, управління активами. Питання цифровий трансформації в кожній з цих сфер діяльності - справа тонка, тому я приберегла кілька козирів у рукаві. В Société Générale я бачу набагато більше прагнення до інновацій, духу суперництва і ініціативи в пошуку можливостей, особливо нових бізнес-моделей.

societe generale

La Tribune: Як би ви визначили ці нові моделі?

Клер Кальмежан: Щоб безпечно експериментувати з інноваціями, Société Générale має намір створити перехресне інвестиційну структуру Société Générale Ventures з базовим капіталом в 150 мільйонів євро. Це автономне юридична особа, що діє під моїм керівництвом. З грудня 2018 року структуру очолює Дідьє Лаллеман, який раніше був фінансовим директором нашого фінансово-інвестиційного банку. Це не звичний корпоративний венчурний фонд: наша команда не отримує винагороду за повернення вкладень. Ми дотримуємося стратегічного підходу до наших інвестицій, стежачи за тим, як правильно використовувати капітал, приймаючи правильні стратегії в сфері торгівлі та підтримуючи трансформацію бізнесу.

Нещодавно ми вперше запустили стартап My Smart Living. Поки він працює тільки всередині компанії. Це портал в Чехії, який підтримує наш місцевий банк Komerční banka. Портал присвячений питанням придбання нерухомості. Якщо стартап покаже свою ефективність, ми зможемо перенести цю модель роботи з клієнтами в інші європейські країни. Зараз він знаходиться на стадії pre-seed, Тобто фінансування проекту досить скромне.

My Smart Living - це одна з інноваційних послуг в рамках нашої програми Intrapreneurship Internal Startup Call. Продукт розроблявся в стислі терміни, протягом всього шести місяців. Така швидкість реалізації проекту вище, ніж впровадження традиційних програм Société Générale в великих банках останні 150 років. У нас немає колишніх фінансових коштів і нормативного базису! Société Générale Ventures тут для того, щоб підтримати різні способи ведення бізнесу, але також дати право молодим проектам зробити власні помилки. Навіть якщо My Smart Living згорнеться через шість місяців, це не буде занадто великим розчаруванням.

La Tribune: Як ви оцінюєте інтрепренерскую програму (що стосується внутрішнього підприємництва), запущену рік тому?

Клер Кальмежан: До моменту запуску було сформовано 70 проектів, десять з яких дуже швидко зійшли нанівець. Сьогодні у нас 60 внутрішніх стартапів по всьому світу. 25 з них реалізуються в прискореному темпі за допомогою таких ресурсів, як Liberty Living Lab, Schoolab, MakeSense і La Piscine у Франції. На перший етап відведено не більше шести місяців. 12 інших стартапів вийшли за межі фази прискорення і вже використовуються в банківській роботі. Ще 12 стартапів отримали «відстрочку» від трьох до шести місяців, тому що вимагали істотних доробок. Кожен учасник керуючого комітету одночасно є спонсором і контролює реалізацію одного-трьох стартапів і зобов'язаний брати участь в щотижневих групових зборах.

La Tribune: Яким буде наступний крок програми?

Клер Кальмежан: Очікується, що 2019 рік буде дуже результативним. Ми знаходимося на етапі навчання. Ідея полягає в тому, щоб визначити причини повільного розвитку стартапів, а також зрозуміти, наскільки ці проекти перспективні. Процес реалізації стартапів вимагає засвоєння, розширення досвіду і набору методів.

Один з уроків програми: підходи до «проектному мисленню» і створення прототипів є ключовими елементами, від яких залежить досягнення фінансового результату. Якщо ми подивимося на банки-новатори, такі як Revolut і N26, То зауважимо, що для них характерні високі темпи впровадження інновацій. Сьогодні 20 000 співробітників Société Générale використовують в роботі інноваційні методи, але вони в основному стосуються циклів автоматичної обробки інформації. Ми хочемо, щоб інші відділи теж запозичили такі методи. З цим пов'язано заплановане на цей рік створення UX (User Experience) дизайну. Насправді, універсального визначення UX дизайну не існує. Однак я маю створення інтерактивного, візуального дизайну, так званої інформаційної архітектури, яка висловлюватиме найбільш оптимальну взаємодію людини і техніки. Це корисний, простий і приємний у використанні цифровий продукт, який враховує потреби користувача.

Орієнтований на людину дизайн

La Tribune: Як саме ця нова ініціатива буде пов'язана з «проектним мисленням»?

Клер Кальмежан: З одного боку, ми ще не знаємо, чи будемо ми покладатися на розвиток компетенцій всередині компанії або ж продовжимо накопичувати досвід ззовні. І чи будуть запропоновані нами інновації використовувати інші компанії. З іншого боку, ми впевнені, що слід більш тверезо дивитися на ситуацію, щоб зрозуміти потреби клієнтів, зрозуміти, як наша організація реагує на клієнтські запити і вирішує труднощі в обслуговуванні користувачів. Цей новий центр передового досвіду також дозволить нам узгодити роботу з клієнтами, щоб бренд Société Générale міг бути легко ідентифікований в епоху відкритих банківських операцій.

La Tribune: Чи передбачає ваша стратегія придбання Fintech?

Клер Кальмежан: Société Générale Ventures збільшує обсяги зовнішніх інвестицій. У червні ми купили Lumo, Інноваційний стартап в краудфандінгом з поновлюваних джерел енергії. У вересні ми придбали Treezor. Це свідчення нашого підходу до відкритого банкінгу: ми збираємося не тільки прискорити нашу стратегію на роздрібному ринку, але і розвивати ринок «B2B2C», пропонуючи технологічні послуги Fintech, Відкриття рахунків, системи оплати, ідентифікацію клієнтів (KYC) через API [програмні інтерфейси] і фінансові послуги. Ці сервіси також розвиває наша дочірня компанія Franfinance разом з Yelloan.

Крім того, ми реінвестували в TagPay [Технологічне рішення для мобільних платежів] і придбали частку в Reezocar, Ринку старих автомобілів, інноваційному для нашої лізингової діяльності. Ми вибрали 9 пріоритетних сфер для інвестицій Société Générale Ventures: Платежі та електронна комерція, відкритий банкінг, послуги для малого та середнього бізнесу, кредит і нерухомість, кібербезпека, ринки капіталу, управління активами. Ми також визначили ще 5 перспективних областей: мобільність, ідентифікація клієнтів, поліпшення якості інформації та умов праці, а також інформатизація системи охорони здоров'я.

La Tribune: Які пріоритети Société Générale з точки зору технологій: штучний інтелект, big data, Блокчейн?

штучний інтелект

Клер Кальмежан: Ми вже добре просунулися в області штучного інтелекту - сфері, яку я добре знаю. Ми встановили зворотний зв'язок з клієнтами, які тестують онлайн-симуляції або девайси: їхні відгуки були позитивними, але ми розуміємо, що така статистика завжди відносна. Ми також тестуємо нашу автоматизовану систему SoBot з клієнтами, які погодилися на подібний експеримент: це стратегія орієнтації на людину або маркетингова стимуляція.

Блокчейн - це досить нова технологія, яка нам цікава. У нас вже є кілька ідей, як використовувати блокчейн в нашій роботі: ми займаємося торгівлею і фінансами, а також плануємо використовувати систему Komgo в міжнародній торгівлі. Крім того, ми також є інвестором і партнером R3.

Цифровий світ дуже великий. Ми не можемо охопити все, і ставки відповідати стратегії бізнесу. Важливо розуміти технології, не починати фінансування занадто рано і зберігати продуктивність стартапів протягом двох або трьох років.

La Tribune: Société Générale також вивчає інновації поза компанією, чи не так?

Клер Кальмежан: Так, ми створили мережу з кількох інноваційних центрів у Франції, Німеччині, Люксембурзі, Ізраїлі, Великобританії, США, Африці та Індії. Незабаром має відкритися центр в Сінгапурі. Наша мета - стати ближче до різних систем - для зміцнення нашої стратегії ділового партнерства на рівні компанії. Друга наша задача - швидко виявляти нові тенденції, учасників ринку, залучених в інновації, а також аналізувати їх впливу на роботу компанії.

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(3 голосу, в середньому: 5 з 5)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

наверх